Markedsføring

Nå målgruppen der hvor den er.

I dag kan man styre ret præcist hvordan man når sin yndlingskunde.

Man kan fange dem via tid, sted, interesser og adfærd.

Og med online markedsføring kan man virkelig gøre en forskel hvis man er smart nok...

Online markedsføring

SOCIALE MEDIER

Er det nødvendigt at bruge de sociale medier professionelt, spørger du måske

 

Svaret er; Hvis din målgrupper er der - så bør du også være der.

Jeg nævner facebook og Instagram som benyttede sociale medier, men der er naturligvis flere andre medier der kunne være relevante for din virksomhed.


 

Kan jeg ikke bare nøjes med at blive set på Google?


Nej - Google er for dem der søger det du tilbyder. De er altså allerede klar over at de mangler din service.
Sociale medier er, med professionelle øjne, især til at skabe et behov hos kunderne. Vi ser det som annoncer i vores feed, eller venner som fortæller hvad de netop har syntes godt om. På den måde bliver vi draget ind i at have lyst til noget vi ikke ellers følte behov for.

Det er genialt - det er nye kunder…


 

Hvad kan de sociale medier?


Udover at SoMe kan skabe et nyt behov hos os, kan Facebook og Instagram skabe et større kendskab til din virksomhed og styrke dit brand. Med interessante opslag som dine følgere har lyst til at dele, får du dine nuværende følgere til at sprede dit budskab vha. god markedsføring - bedre anbefalinger fås ikke.

De sociale medier bruges i høj grad til at øge trafikken til virksomhedens hjemmeside eller webshop. Og der skal hjemmesiden gerne sørge for at du bliver ledt helt hen til kassen.


 

Sælg på facebook og Instagram


En endnu bedre handling for dine SoMe-følgere, er at de hopper ind på din side og køber, bestiller eller tilmelder sig. Man kan planlægge opslagene så de passer bedst til målgruppens skærmtid - så er der størst mulighed for at blive set.

Annoncer på sociale medier tillader målrettet markedsføring


Du kan målrette din markedsføring ret præcist ved at annoncere på facebook og Instagram. Det koster lidt pr visning, men til gengæld fortæller du det kun til dom som er mest interesseret i dit tilbud.
Få hjælp til din annoncering ved at sende mig en mail.

 

Hvordan bruger jeg de sociale medier professionelt?

Facebook og Instagram mm. kan, som nævnt, bruges på flere måder. Den ene metode er at man sender oplysninger ud om tilbud, konkurrencer eller interessant indhold, som dine følgere gerne vil læse og dele.
Men det er ikke kun din virksomhed som taler til målgruppen - du kan også øge dit kendskab til dine kunder vha spørgsmål og konkurrencer, så informationerne går begge veje. Og det kan være en kæmpe gevinst at samle de oplysninger op, og bruge dem til salg.

 


Vil du have del i salget via sociale medier?

 

Jeg kan hjælpe med at lave en strategi til de sociale medier for din virksomhed.
Du kan vælge at få forslag til opslag i en given periode og selv sørge for at få det gjort - eller du kan få Detaljeriet til at klare det hele.
Kontakt mig på louise@detaljeriet.dk eller tlf. 27 57 36 62 - så finder vi den løsning der passer dig bedst.

En væsentlig del af salg via online markedsføring er via nyhedsbreve.

Det vil der snarest komme til at stå mere om her på siden.
Indtil da kan du tage fat i mig hvis du har en nyhedsbrevs-kampagne du vil have ud.



 

FÅ ET TILBUD

HAR DU EN OPGAVE

DU VIL HØRE EN

GOD PRIS PÅ?

© 2019 by Louise Helmann - Detaljeriet         Privatlivspolitik