Derfor bør du ikke sælge ...


Du skal ikke sælge - i hvert fald ikke hvis det betyder "at overbevise folk om noget".

Måske er du vant til at gribe telefonen og ringe og fortælle Peter om dit nye A-produkt, og at han da skal have sådan et, fordi det kan gøre det ene og det andet.

I næste uge vil du så ringe til nogle andre og sælge C og D.

Du får talt med en hel masse mennesker - og alle kender nu til dit produkt.

Der er bare ikke mange der køber det. Du må nok hellere få ringet til nogle flere ...

Det er i mine øjne en ikke særlig gennemtænkt, eller for den sags skyld behagelig, proces. Hverken for dig eller den der svarer telefonen.

Med mindre du er så heldig, at Peter netop står og mangler dit A-produkt, vil han nok helst slippe ud af den samtale - og komme videre med det der er vigtigt for ham.

Hvad gør man så?

Hvis du har en vare eller en service som kan give særlig værdi for nogle, anbefaler jeg helt klart at du i stedet finder de folk - og så skal